יום שלישי, 23 ביוני 2009

k-on

שם באנגלית: k-on

סוג: TV
מצב: סיים
מספר פרקים: 13
הגבלת גיל: אין
ז'אנר: קומדיה, חלק מהחיים, מוזיקה (מעט)
תמונות:http://enrius.files.wordpress.com/2009/05/kon1.jpg
http://www.kita-kon.org/admin/news/uploads/kon.png
http://cdn.getfansub.com/upload/K-on.jpg

תקציר: יואי היראסאווה היא נערה צעירה שנכנסת לשנתה הראשונה בתיכון. בתור תלמידת תיכון עליה לבחור מועדון שבו תיהיה-מועצת התלמידים, ריקוד, טניס... הבחירה שלה. במקביל מנסות ריטסו טאינקה ומיו אקאיימה להציל את מועדון המוזיקה הקלה בביה"ס מסגירה מכיוון שיש מעט מידי חברים. הן מצליחות לגייס אליהן את טסומוגי קוטבוקי וגם את... יואי. עכשיו יואי הלא-יוצלחית צריכה להתחיל ללמוד לנגן בגיטרה ולהבין מה זו אחריות... כך נוסדה להקת "תה אחר הצהריים".
דעה אישית:
סדרה נהדרת. בהתחלה חשבתי שהיא תיהיה יותר משהו בסגנון של בק-עוקבת אחרי ההצלחה של הגיבורה הראשית בתחום המוזיקה, אבל לא. קיי און היא יותר סדרת ביה"ס שהמוזיקה משתלבת בה אבל למרות ההפתעה זה לא איכזב-הפרקים היו משעשעים, מצחיקים וכובשים. במחצית השניה של הסדרה הייתה חזרה לא קטנה על הפרטים אבל בכל זאת... כמובן שלא רק הסיפור הוא מה שעושה את הסדרה. האנימציה הייתה נהדרת-גם של בני האדם וגם של הרקע... הפעם היחידה שהיה פגם האנימציה הוא בקונצרט האחרון כשהפיות שלהן נראו מעט משונים. בנוסף יש את כל שאר חברות המועדון-מוגי הילדה העשירה, החמודה, עם הגבות המוזרות שלה שנהנית לראות את מיו מובכת ותפקיד שלה בלהקה הוא הקלידים. מוגי אחראית לכיבוד של אחר הצהריים ולכמובן, לווילה שבה מבלים את מחנה האימונים של המועדון.
אחריה יש את ריטסו-המתופפת של הלהקה. היא גם זו שהקימה אותה-היא מצחיקה ופזיזה, מתעללת במיו בלי סוף... היא האדם הכי אנרגטי בחבורה והכי הומוריסטי.
מיו היא נגנית גיטרת הבס. היא מאד בוגרת ואחראית, אבל פחדנית נורא ונבוכה בקלות. חצי מהקטעים איתה זה כשמפחידים אותה (אלה גם רוב הקטעים שגרמו לי לצחוק בקול). למרות שלפעמים היא מתעצבנת על חברי הלהקה ו"רבה" עם ריטסו ברור שהיא מאד אוהבת להיות איתם במועדון.
ואחרונה חביבה יואי. אם היו מבקשים ממני לתאר אותה במילה אחת הייתי אומרת מפגרת. היא מצחיקה, וחמודה, ומתוקה אבל... היא פשוט מפגרת. כמובן שזה מה שעושה אותה לדמות ראשית כ"כ מצחיקה, ויוצר כ"כ הרבה דיאלוגים משעשעים. הטמטום של יואי הוא אחד ויחיד במינו והיא מוסיפה הרבה הרבה טעם ללהקה... חוץ מהעובדה שלמרבה הפלא היא משתפרת בגיטרה.
בנוסף כמובן יש את כל הדמויות-סאווה צ'אן סנסי-המורה שאחראית על המועדון ומתגלה כנגנית מטאל-לשעבר עם אישיות מטורפת וחיבה מיותרת לקוספליי, האחות של יואי-אוי שדומה לה שתי טיפות מים במראה ובאופי היא... ההפך הגמור-בחיי היא הייתה צריכה להיות האחות הגדולה-יש גם את נודוקה, החברה של יואי ושליחה ממועצת התלמידים...
(ספויילר) בחלק השני של הסדרה מצטרפת גם אזוסה למועדון, נגנית גיטרה קטנה בשנה מכל שאר הבנות. בניגוד לשאר הבנות היא, לשם שינוי, רוצה באמת להתאמן בגנינה ולא לשבת ולשתות תה עם עוגה אבל אחרי זמן מה... גם היא מצטרפת למסיבת התה.
הסדרה מכילה גם שירים מההופעות של הבנות מול הביה"ס (בסוף כמובן הן לא הגיעו לבודוקאן אבל... נו מילא) ואני חייבת לציין שלמרות המיליפ מתוקות וכולי השירים עצמם נחמדים מאד.
שירים מתוך הסדרה:
פתיח:

פתיח שני: (עם אזוסה)

סיומת:

fuwa fuwa time: (השיר הראשון של הלהקה)

my love stapler:

אין תגובות: