יום ראשון, 21 ביוני 2009

higashi no eden-eden of the east

אז ככה... אין לי כוח לסקר עכשיו את כל האנימה, ולכן מי שלא יודע מה היא הסדרה היגאשי נו אדן (גן העדן של המזרח) מומלץ לו שייכנס לפה:http://anime-il.showme.co.il/index.php?showtopic=157548 ויראה את הסדרה אחרי. ובכן! אחרי 11 פרקים הגיע הסוף ואחריו ע"פ מה שנאמר יוצאים עוד שני סרטים ואולי עונה שניה. האנימה התחילה בסיפור משונה-סאקי שמטיילת באמריקה ומסתבכת עם אוכפי חוק ניצלת בידי ילד עם אקדח ביד ו.... בלי בגדים.
מסתבר כי הוא בכלל לא זוכר מיהו-ולמה הוא נמצא איפה שהוא נמצא. אחרי קצת מחקר אישי ועזרה מצד הפלאפון שלו הבחור מגלה שאחד השמות שלו הוא טאקיזאווה אקירה, וככל הנראה, טרוריסט. אתם מבינים-ביפן (איפה שסאקי גרה-היא באה לביקור באמריקה) היו מספר תאונות של נחיתת טילים באותו יום, למרבה המזל איש לא נפגע ומאז אותו יום נקרא יום שני חסר-האכפתיות (כל אחד קורא לזה משהו אחר-אני מתרגמת careless פשוטו כמשמעו)
לאט לאט מתברר שאקירה מעורב בפרוייקט להצלת יפן בו משתתפים... שכחתי כמה אנשים. כל אחד מהאנשים האלו מקבל פלאפון שמכיל 100,000 דולר או ין או... לא זוכרת, הרבה כסף בכל מקרה, ודרך הפלאפון יש לאנשים האלו, הנקראים סלסאו,יכולת לבצע בעצם כל דבר-כמובן שזה דורש מהם לשלם עליו. כך הסלסאו אמורים להתחרות ביניהם מי יציל את יפן.
יפה בלי לשים לב פחות או יותר סיקרתי את הסדרה-הרווחתם, ועכשיו למה שאני חושבת עליה:
האנימציה הייתה... די דפוקה. למה בשם אלוהים יש להם קווים כהים על גשר האף? ברצינות זה נראה כאילו כולם לבשו משקפיים ולחצו אותם לעיניים אז נשאר סימן. גם השיער מאד מאד קשיח, העיניים מרוחקות מאד זו מזו ומשוות לכולם מראה משונה, הנוף נהדר והבגדים והגוף גם די בסדר.... אה, ואהבתי גם את הצנזורה.
המוזיקה הייתה... סבירה. השיר פתיחה היה נחמד מאד את הסיומת אהבתי פחות... היא הייתה משונה ביותר.
העלילה ייתה מסובכת ביותר. בהתחלה לא הבנתי מה לכל הרוחות רוצים מחיי, לאט לאט כבר הבנתי יותר וזה נעשה מעניין... היו כמה קטעים דפוקים (ג'ונים) היו כמה קטעים נוגעים ללב (הסוף-באנג!) והיו הרבה קטעים מטרידים (ניטים, פאנטס, גברת-שיער-כחול-מעופפת) יאמר לזכותם הכל היה מקורי ביותר ולא היו חזרות או דברים נדושים.
הדמויות היו... מעניינות. אקירה היה חמוד, סאקי הייתה מעט קרצייתית... אוקי, הרבה, אבל עוד יכולתי להסתדר איתה. את פאנטס דווקא ממש חיבבתי וגם את הכלבלב המכונף, מיצ'ון הייתה חמודה מאד וכל השאר... פחות חשובים אבל רובם מצאו חן בעיני.
עצבן אותי מאד שהם לא טרחו לגמור את העלילה כולה בסדרה ובמקום זה הפילו את זה על הסרטים אבל נראה-אולי אני עוד אתחרט שכתבתי את זה. סכ"ה זו הייתה סדרה חמודה ביותר-מצא חן בעיני במסתורין והעיניין של "הצלת יפן" (כי אנחנו צריכים משהו כזה) אני ממליצה למי שמחפש משהו מותח לראות עם כתמים על האף (זה אוכל אותי) זה לא אחת האנימות האהובות עלי (למרות שאני שומעת עליה הרבה תגובות ממש ממש טובות) אבל גם לא מהשנואות עלי-סתם אחת שנהניתי להעביר איתה את הזמן.

אין תגובות: