יום חמישי, 18 ביוני 2009

ביקורת קיץ


ובכן עוד יום אחד וזה נגמר. אני לא אשקר-היה לי כיף השנה. עברתי לביה"ס חדש, עם אנשים מדהימים, ונהניתי בו כמו שלא נהניתי בכל שנותי בקודמות אבל מה... ביה"ס זה ביה"ס-החופש תמיד יותר טוב ממנו. כך, אחרי תהיות והרהורים, החלטתי לתת לכם פוסט לפני החופש על איך לנצל את הזמן כמו שצריך ולא להישאר סרוחים על הכורסה למשך חודשיים.

1. "לך אל הנמלה עצל, ראה דרכיה וחכם"-או במילים אחרות לכו תמצאו עבודה. למה? כי זה מעסיק, זה מועיל ואם יש לכם מזל-זה גם כיף. זו לא חייבת להיות גם עבודה בתשלום-אני מתנדבת כבר שנה רביעית במרכז וטרינרי ליד הבית שלי, נכון, אני לא מקבלת תשלום, אבל אני נהנית מכל רגע. אני מחכה לתחילת החופש ולו רק בשביל להתחיל לעבוד שם כל החופש (במהלך השנה אין לי זמן). אפשר גם לפתוח עסק משפחתי או להצטרף לאחד... הכל הולך.

2. "ישנו קו דק מאוד המבדיל בין "תחביב" לבין "מחלת נפש". עכשיו כשיש לשם שינוי זמן פנוי רב-יש לכם הזדמנות למצוא לכם איזה תחום מעניין ולהתחיל להתעסק בו/להמשיך את ההתעסקות מהשנה/שנתיים/שלוש האחרונות (ההקף את הנכון). זה יכול להיות בישול, זה יכול להיות סנפלינג, וזה יכול להיות החלקה על הקרח, אתם יכולים לנצל את הזמן כדי לפתח כשרונות בכל תחום שמתחשק לכם ולו יהיה זה הטיפשי ביותר. שימו לב! אל תשכחו שיש עוד דברים לעשות-אל תזניחו חובות ופעילויות רק בשביל התחביב וחשוב לזכור-שסביר להניח שבמהלך השנה הקרובה הזמן להתעסק בו יתמעט שוב עד החופש הבא.

3."גם אם רחוק הידיד או מת תמיד יקר הוא." פעילויות חברתיות. (בסדר אני מודה. הגזמתי עם הפתגם-אבל זה הכי טוב שמצאתי) או במילים אחרות-צאו! אין לימודים, אין שיעורים להכביד עליכם, אין מבחנים שדורשים התכוננות, ויש כל כך הרבה זמן לבלות עם החברים. צאו לים, לטיול, לקניון, למגרש הנטוש ליד הבית בשביל לנסוע על אופניים או סתם לדבר-תשקיעו קצת יותר במערכות היחסים שלכם עם אנשים. אזהרה: מרכזי שעשועים דורשים כסף, שזה דבר מאד נחמד כשלעצמו אבל אתם לא יכולים לסחוט את ההורים עד לפרוטה אחרונה בארנק ואח"כ להתלונן שאין דמי כיס. תסתפקו בדברים זולים או ביציאות כספיות מעטות. בנוסף, כשאתם יוצאים תדאגו לרסן את עצכם-אל תסתובבו עם אנשים חשודים או במקומות שנראים כאילו הם יצאו מסרט אימה. זה מגניב וקול אבל זה גם יכול להוביל לאונס ומכות וזה... כבר לא כ"כ קול.

4."ללמוד בלי לחשוב זה בזבוז. לחשוב בלי ללמוד זו סכנה." בסדר, הלימודים נגמרו, יש לכם עוד חודשיים עד שהם יחזרו. הידד! היאח! הבה ניקח את כל הספרים, נשרוף אותם ונישבע לא ללמוד במהלך החופש!-לא. זה שהלימודים נגמרו לא אומר שמותר להזניח אותם ולזרוק אותם לכל הרוחות-תעברו מידי פעם על חומר בראש... תעשו כמה תרגילי מתמטיקה כל שבוע... תכתבו איזה חיבור קטן באנגלית... אתם לא יכולים לנעול את הספרים בעליית הגג ולצפות להגיע בשנה הבאה מוכנים. למתקשים שבינינו זאת גם הזדמנות להשלים פערים-קחו מורה פרטית, או אפילו חבר/ה שמוצלח בחומר ותלמדו את מה שלא הצלחתם במהלך השנה.

5.הפעם באמת שאין לי פתגם. החופש הוא הזדמנות להשלים פערים גם בתחום האנימה והמנגה... את כל המנגות והאנימות שרשומות לכם כבר 3 שנים במא"ל או את כל הסרטים הלא ידועים שהורדתם למחשב ומעולם לא צפיתם-זה הזמן. תחממו לכם שקית פופקורן, תתרווחו בכיסא מול המחשב ו... אקשן!

מקווה שעזרתי לכם לסדר קצת את הראש-חופש נעים לכולם ^^

אין תגובות: