יום ראשון, 17 במאי 2009

shugo chara-הפילר שלא נגמר



(מכיל ספויילרים לסדרה)

ישנם אנשים שקוראים לסדרה שוג'ו חרא ואני חיייבת לציין שאני קרובה מאד להגיע לזה. התחלתי לראות את האנימה כשהיא הייתה כבר פחות או יותר בפרק ה-30 ומשהו. התלהבתי, והמשכתי. אבל, אלוהים אדירים, אנחנו כבר בפרק 83 (יצא אתמול) ורמת הפילרים עולה ועולה והעצירה לא נראית באופק. עד עכשיו במקום ראשון שלי בפילרים (מספרם והרמה הגרועה שלהם) עמדו בליץ' ונארוטו, למרות שבנארוטו אני לא צופה והולכת לפי תגובות בלבד, ואני גאה להכריז ששוג'ו עקפה אותם בקלות. בתור מישהי שגם קוראת את המנגה זה עוד יותר-כואב אני צופה כאן בעלילה המצליחה של המנגה נהרסת לי מול העיניים, פשוט ביזיון על המסך.

בהתחלה היו את אינסוף הפילרים עם ביצי ה-x, על כל הילדים האומללים שאיבדו תקווה והתייאשו מהחלום שלהם (שיכול להיות ולו הדבר הטיפשי ביותר-להטוטנות, ריקוד, אכול צ'ילי ככל יכולתך-הכל הולך) ואז כמובן היו מגיעים אמו והחבורה שלה, אמו הייתה שוטפת אותו בדברי שוג'ו ומפעילה את הכוח המרפא שלה-negative heart, ופה אני חיייבת לציין, איזה שם מפגר! מה זה אמור להביע? 'לב שלילי'? לפחות תנו שם נורמלי. כאן הילד התפכח מהטראנס x שלו, ומתמלא תקווה מחודשת לעתיד טוב יותר. כך העביר האולפן סדרה בת 52 פרקים שאם היא הייתה הולכת לפי עלילת המנגה וחותכת את כל הבולשיט שהיא הוסיפה היא הייתה יכולה להיות סדרה מצליחה בת 30 פרקים, אה, ואסור לשכוח את פרק הסיום-גם כן סיום! פשוט מאד-סופסוף הופיע האמבוריו (אני חוזרת-איזה שם מטופש),הביצה שמגשימה כל משאלה, אמו ואיקוטו זינקו אליו, פיספסו אותו, וכך נגמר הפרק, לזה קוראים פרק סיום.

מכאן עברנו לעונה השניה-כאן הוסיפו את הפילר שלא נגמר-ביצי השאלה. בכל פעם שמישהו נכנס מעט לדיכאון מופיעה הלולו הזונה הזאת, שישר מתחילה עם משפט הפתיחה הנצחי "את אבודה לא כן?", שולפת את האבן האדומה והופכת את הביצה של הילד לביצת-שאלה. נתחיל עם לולו-ילדה קרצייתית!!! (עם שמלה שעושה לה תחת ענקי) לא רק שהיא עשירה מפונקת שכל מה שהיא יודעת לעשות זה להיות מתנשאת, גם השוג'ואית שלה (וכאן אני מתכוונת לצ'יבים המרחפים) נאנא, קרצייה לא פחות ממנה והחלום שלה הוא הדבר הכי פתטי שראיתי. בנוסף ה"מקרים" שלולו מחשיבה כמקרים אבודים הם עוד יותר מפגרים ממה שהיה בתקופת ה-X, כלומר בחייכם-ילד נודלס? או ההיא שחולמת להיות אמו? מדהים כמה נמוך אפשר לרדת.

בעונה הזאת גם יש את העיניין עם החטיפה של איקוטו והחבורה של אמו שיוצאת כמובן להצילו... -איפה. כאן באנימה מושכים את זה ליותר מ-20 פרקים, וכל פעם איקוטו בורח-איסטר תופסים אותו שוב וחוזר חלילה. עכשיו גם כשיש כ"כ הרבה עבודה ב"הצלת חלומות" יש גם את רימה, יאיא, וטאדאסה שעוזרים לאמו (לנגיהיקו אין צ'יבי מרחף... טמארי החליטה שהיא יוצאת לחופשה) ואני סופסוף מבינה למה אנשים אומרים שטאדאסה גיי. ראיתם את השינוי הזה? הדבר הכי מלמלתי, נשי וילדותי שראיתי מעולם!!! מילא המכנסיים התפוחים של קיסקי, אבל המלמלה של טאדאסה שוברת שיאים, ונוסיף את הנצנצים (שלעולם לא נגמרים בסדרה הזאת-הם נמצאים בשינויים, ברגעי ה'קיטש', בהבעות מסויימת, בהפיכה של ביצים לX/שאלה/נורמלי, וסתם כשלמאיירים נראה שמשעמם על המסך) וקיבלנו גיי לתפארת פיץ' פיט.

אמו גם היא יוצאת מכל החורים, הילדה הטובה, המתוקה, והחמודה, שאפילו מצליחה להתחבב על לולו, מפתחת רומן עם טאדאסה/איקוטו ושוטפת השוג'ו הראשית של הסדרה. אבל פה אני חיייבת לשבח את הכותבים-מדהים איך בכל פרק הם מצליחים להעביר ב-ד-י-ו-ק אותו מסר מהפרק שעבר. תחשבו כמה עבודה זאת-לנסח את כל הנאומים של אמו בלי לחזור על עצמם (למראית עין הצופים כמובן, הם עצמם יודעים שהם כבר נדושים לחלוטין) באמת כל הכבוד להם.

על יאיא, רימה, ונגי אין הרבה מה להגיד-היה קצת עיניין עם רימה שלא הייתה מאד חברותית בהתחלה ואח"כ נשבתה (ברור) בקסמה של אמו (חרא, עד שהייתה דמות אחת שחיבבתי לשם שינוי), יאיא סתם התינוקת שברקע, נגי קצת מעניין עם הביצים הכפולות שלו ופה זה נגמר. יש גם את אוטאו-שצצה לה מידי פעם ואיתה גם קוקאי-שניהם חביבים לא מדהימים ולא זוועת עולם,קאירי שהוא... סתם משעמם, לסיום הדמות היחידה שטובה בסדרה הזאת היא איקוטו החתול השחור!

ובשביל לסיים את הפוסט הזה בנימה חיובית ובתקווה לעתיד טוב יותר (כן בטח) אני נותנת לכם משהו משעשע שניתקלתי בו: (שימו לב לקטע עם טאדאסה):


אין תגובות: